Cet article contient des supports "mis à jour" pour la Coupe du Monde de Rugby qui a lieu à Londres en septembre et octobre 2015.
Éléments linguistiques pouvant être produits lors des activités mises en place |
Questions possibles :
What are the colours of your flag ?
What are the colours of your shirts ?
What is the symbol of your team ?
How many world cups do you have ?
What is the name of your team ?
What are the colours of the flag ?
What are the colours of the shirts ?
What is the symbol of the team ?
How many world cups do they have ?
What is the name of the team ?
Réponses possibles :
The colours of my flag are…
The colours of my shirts are…
The symbol of my team is…
I have … cup(s)
My team is…
The colours of the flag are…
The colours of the shirts are…
The symbol of the team is…
They have … cup(s)
The team is…
Déroulement des phases et activités mises en place dans la classe |
1- Phase de découverte puis de structuration des acquis de formulations liées aux équipes de rugby :
2- Phase de transfert des acquis :
3- Phase d’(auto-)évaluation :